
Opis szkolenia:
Audytorzy nie tylko analizują liczby i procedury, ale także działają w złożonym kontekście ludzkich emocji, zachowań i interakcji. Szkolenie "Psychologia organizacji dla audytora" ma na celu wyposażenie uczestników w kluczowe narzędzia psychologiczne,
których wykorzystanie przyczyni się do wzrostu efektywności ich pracy.
Podczas intensywnych 7 godzin uczestnicy poznają podstawowe koncepcje psychologiczne związane z zachowaniami ludzkimi w organizacjach, nauczą się, jak budować relacje z różnymi interesariuszami oraz jak wykorzystać wiedzę psychologiczną do skuteczniejszego przeprowadzenia audytu. Szkolenie łączy teorię z praktyką - uczestnicy wezmą udział w warsztatach oraz dyskusjach grupowych, które pomogą w zastosowaniu zdobytej wiedzy w codziennej pracy.
Do kogo kierowane jest szkolenie:
Szkolenie skierowane jest przede wszystkim do audytorów wewnętrznych i zewnętrznych, a także osób które występują w roli kontrolera.
Ze szkolenia skorzystają również osoby, które chciałyby uzupełnić swoją wiedzę i kompetencje z zakresu psychologii organizacji i zarządzania.
Forma szkolenia:
Szkolenie prowadzone w formie on-line. Stosowane metody szkoleniowe to: mini wykłady, ćwiczenia indywidualne i grupowe w formie warsztatów.
Program szkolenia:
1. Wprowadzenie do psychologii organizacji
- Zwrot w stronę “ludzkiego” wymiaru w praktyce i teorii zarządzania
- Znaczenie psychologii w kontekście pracy audytora
- Psychologia organizacji - co ma nam do zaoferowania
2. Zrozumienie zachowań ludzkich w miejscu pracy
- Krótkie omówienie kluczowych teorii psychologicznych istotnych dla funkcjonowania organizacji
- Wybrane mechanizmy psychologiczne wpływające na zachowania pracowników
- Psychologiczne uwarunkowania procesu podejmowania decyzji
- Potęga sytuacji - role, normy, konformizm i autorytet
- Różne oblicza motywacji i zaangażowania
3. Komunikacja i różnice kulturowe a proces audytu
- Kluczowe style komunikacji - zalety i ograniczenia
- Typowe bariery komunikacyjne i sposoby ich rozbrajania
- Techniki efektywnej komunikacji w kontekście relacji audytor – interesariusz
- Różnice międzykulturowe a komunikacja i czytanie zachowań
4. Budowanie relacji i zaufania
- Budowanie relacji z audytowanym
- Budowanie relacji z zespołem
- Budowanie zaufania w organizacji
- Jak odbudować zaufanie po trudnych sytuacjach
5. Rozwiązywanie konfliktów i trudnych sytuacji
- Psychologia konfliktów w organizacjach
- Wybrane metody negocjacji i mediacji
- Patenty na sytuacje trudne
- Radzenie sobie z własnymi emocjami
- Przeciwdziałanie wypaleniu
6. Zastosowanie wiedzy psychologicznej w praktyce audytu
- Praktyczne przykłady zastosowania psychologii w audycie
- Opracowanie planu działania: jak zastosować zdobytą wiedzę w codziennej praktyce
7. Podsumowanie i odpowiedź na pytania uczestników
Wnioski ze szkolenia
Otwarte pytania i dyskusja
Prowadzący: Dawid Mrowiec - Specjalista w zakresie zarządzania ryzykiem i compliance. Audytor, doradca i trener. Od 2014 roku zajmuje się szeroko pojętym bezpieczeństwem w biznesie, łącząc solidne podstawy akademickie z praktycznymi umiejętnościami zdobytymi w różnorodnych projektach z zakresu ryzyka, zgodności i bezpieczeństwa osobistego. Posiada doświadczenie w pracy zarówno z sektorem prywatnym (MŚP i duże, międzynarodowe podmioty) oraz z sektorem publicznym (administracja szczebla rządowego i samorządowego). Absolwent psychologii w zarządzaniu i bezpieczeństwa narodowego na UJ, a także studiów podyplomowych Corporate Governance, Risk and Compliance Management na SGH. W pracy bazuje na interdyscyplinarnej wiedzy, łącząc doświadczenia zawodowe z aktywnością naukową.
Wiedzą dzieli się m.in. publikując artykuły w prasie branżowej, naukowej oraz w ramach bloga eksperckiego o bezpieczeństwie „B-secure”, a także występując na konferencjach naukowych i zawodowych.
Blog ekspercki: https://bezpieczenstwobiznesu.com.pl/
Profil na LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/dawid-mrowiec-b2303a155/
Miejsce szkolenia: ONLINE
Termin szkolenia: 14.05.2025
Godziny szkolenia: 09.00-16.00
Cena szkolenia:
dla członków IIA Polska - 800.00 zł netto / 984.00 zł brutto
dla pozostałych osób - 1000.00 zł netto / 1230.00 zł brutto
Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu, a ze względów administracyjnych nie mogące przesłać od razu formularza zgłoszeniowego, proszone są o przesłanie takiej informacji mailem do biura IIA Polska (office@iia.org.pl).
Cena szkolenia obejmuje:
Przygotowanie i przeprowadzenie szkolenia, certyfikat ukończenia szkolenia, czyli certyfikaty CPE (Continuing Professional Education) uznawanych na całym świecie w zakresie raportowania wyników doskonalenia zawodowego dla posiadaczy certyfikatów CIA, CGAP, CCSA, CRMA oraz CFSA.
Oświadczenie dotyczące zwolnienia z VAT.
Za udział w szkoleniu uczestnicy otrzymają 7 godzin CPE.
IIA Polska zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa uczestników.