
Business Continuity Institute oraz firma Everbridge przygotowały raport pt. „Emergency Communications Report 2015”. Raport dotyczy zarządzania komunikacją w trakcie kryzysu oraz sposobów przygotowania się do wystąpienia sytuacji nadzwyczajnej. Poza wynikami badania przedstawiono również analizy dwóch przypadków:
- wypadku samolotu AirAsia;
- awarii IT na The New York Stock Exchange.
Wnioskami z raportu są:
- należy integrować funkcję komunikacji kryzysowej w strategię obronną organizacji;
- najwyższe kierownictwo musi wspierać system zarządzania komunikacją kryzysową;
- organizacje coraz częściej wykorzystują narzędzia mobilne do komunikacji kryzysowej;
- należy stosować dobre praktyki oraz sposoby ich oceny, a nie koncentrować się na narzędziach wspierających;
- należy stosować różne środki komunikacji w trakcie kryzysu;
- należy zdefiniować i przygotować linię bazową dla komunikacji kryzysowej;
- należy wdrożyć programy edukacyjne, ćwiczenia oraz system oparty na holistycznym podejściu w zarządzaniu komunikacją kryzysową.
Więcej informacji w języku angielskim (link)